Kontrola tlaku v pneumatikách TMPS

Kontrola tlaku v pneumatikách TMPS

Od 1. listopadu 2014 je systém pro kontrolu tlaku v pneumatikách povinný v celé Evropě. Všechna motorová vozidla třídy osobní vozidla, terénní vozidla a obytná vozidla, u nichž bylo od 1. listopadu 2012 provedeno nové typové schválení, musejí být již z výrobního závodu vybavená systémem pro kontrolu tlaku v pneumatikách.

Jakým způsobem probíhá kontrola tlaku v pneumatikách?

Jedná se o systém, který je již integrovaný ve vozidle, pomocí něhož je neustále vyhodnocován stav tlaku v pneumatikách. V současné době existují pro kontrolu tlaku dvě metody - přímé a nepřímé měření.

Přímé měření

Přímé měření

Tlak vzduchu zaznamenává senzor, umístěný uvnitř pneumatiky nebo na ráfku kola. Informace o aktuálním tlaku a také teplotě se přenášejí do řídící jednotky, kde se vyhodnocují. Přenos probíhá každých 30 sekund. Pokles tlaku signalizuje rozsvícená kontrolka nebo displej prakticky okamžitě na palubním počítači.

  • Velmi přesné měření
  • Hlášení už od stojícího vozidla
  • Omezená životnost senzorů (max. pět let nebo 160.000 km)
  • Nutnost osadit i druhou sadu pneumatik (zimní/letní)
  • Vysoká cena

Nepřímé měření

Nepřímé měření

Správnost nahuštění pneumatik se měří pomocí senzorů ABS a ESP. Kolo s nižším tlakem má totiž menší obvod, a tedy i odlišnou rychlost otáčení - podhuštěné se otáčí rychleji. Vyhodnocuje řídící jednotka.

  • Nenáročné na údržbu
  • Žádné další náklady
  • Ne tolik přesné jako přímé měření
  • Nesprávná hodnota tlaku rozsvítí kontrolku až po několika minutách jízdy

Provádíme přímé i nepřímé měření tlaku v pneumatikách pomocí diagnostických přístrojů Bosch a Würth

EZ Senzor pro systém kontroly tlaku v pneumatikách

  • Programovatelný snímač pro kontrolu tlaku v pneumatikách pokrývá oblast téměř všech originálních snímačů.
  • Vyvinutý a odzkoušený pro většinu hliníkových a ocelových ráfků od výrobců prvotního vybavení i dodavatelů v období po koupi vozidla.
  • Při každé výměně pneumatik se vždy použije nový pryžový ventilek i vložka ventilku a šroub a je třeba se řídit zadanými utahovacími momenty.
  • Dlouhá životnost baterie cca 10 let nebo 160.000 ujetých kilometrů.

EZ Senzor - ventilek se snímačem

EZ Senzor - ventilek se snímačem

obj.č.6241

cena 1870,- Kč s DPH

EZ Senzor - ventilek se snímačem

EZ Senzor - ventilek se snímačem

obj.č.6241k

cena 1950,- Kč s DPH

Náhradní ventilek pro EZ Senzor - gumový

Náhradní ventilek pro EZ Senzor - gumový

obj.č.6345

cena 170,- Kč s DPH

Náhradní ventilek pro EZ Senzor - kovový

Náhradní ventilek pro EZ Senzor - kovový

obj.č.6346

cena 256,- Kč s DPH

Náhradní ventilek pro EZ Senzor - gumový

Náhradní ventilek pro EZ Senzor - gumový

obj.č.6347

cena 82,- Kč s DPH

V případě zájmu nás můžete kontaktovat

Jméno a příjmení
E-mail
Telefon
Vzkaz
Napište prosím název dnešního dne (ochrana proti spamu)
Souhlasím, aby společnost FEDOR Auto s.r.o. jako správce zpracovávala moje osobní údaje v rozsahu uvedeném v tomto formuláři. Další informace ke zpracování naleznete v informacích o ochraně osobních údajů
Servisní služby
© Robert Bosch odbytová s.r.o. | Tiráž | Ochrana dat | Právní informace | CMS Emedium Production s.r.o.